(ေတာင္ဖီလာဆရာေတာ္ အဆိုအမိန္႔)
မွားဖူးမွ မွန္သည္၊ ျပတ္ဖူးမွ ျမဲသည္၊ လြဲဖူးမွ တည့္သည္၊ ရြဲ႕ဖူးမွ ေျဖာင့္သည္၊ ေတာ့ဖူးမွ ေပ်ာ့သည္၊ ေပါ့ဖူးမွ ေလးသည္၊
ေႏွးဖူးမွလ်င္သည္၊ ရႊင္ဖူးမွ ညိွဳးသည္၊ ဆိုးဖူးမွ ေကာင္းသည္။
(ဒီပဲရင္းဆရာေတာ္အဆိုအမိန္႔)
ေလာဘဖက္လွ်င္ ဒါနခက္သည္၊ မေၾကာက္မရွက္ သီလခက္သည္၊ သုတမဖက္မေလ့က်က္လွ်င္ ၀ိပႆနာခက္သည္၊
ပညာဥာဏ္နည္း သဒၶါကဲ အလြဲျဖစ္တတ္သည္၊ ပညာဥာဏ္ပြား သဒၶါပြား အမွားျဖစ္တတ္သည္၊ သဒၶါႏွင့္ဥာဏ္ ႏွစ္ခုသန္မွ
လမ္းမွန္သို႔ေရာက္သည္။
(စံေက်ာင္းဆရာေတာ္အဆိုအမိန္႔ )
မွတ္နာျခင္းကား ၾကားျမင္မ်ား၏၊ ၾကားျမင္ျခင္းကား ပညာပြား၏၊ ပညာျဖင့္လွ်င္ ေကာင္းက်ိဳးျမင္၏၊ ျမင္အပ္ေကာင္းက်ိဳး ခ်မ္းသာတုိး၏။
(ေရႊဥမင္ဆရာေတာ္အဆိုအမိန္႔)
လယ္လုပ္မခက္ လယ္တည္ခက္သည္။ အက်င့္မခက္ အသိခက္သည္။ သူေတာ္မခက္ ပညာရွိခက္သည္။
(ေတာင္ေလးလံုးဆရာေတာ္အဆိုအမိန္႔)
ဗုဒၶဘာသာသည္ ဘုရားအားကုိးႏွင့္ ပ်င္းရိဖင့္ႏြဲ အလုပ္မလုပ္ပဲ အက်ိဳးရေစႏိုင္ေသာဘာသာမဟုတ္ ယံုသင့္မွယံု အေၾကာင္းမဲ့ ပိုက္ဆံကုန္ ေရာဂါရ အလုပ္မ်ားကို ေရွာင္ရွားႏိုင္သမွ် ေရွာင္ရွားမွ ဗုဒၶဘာသာစစ္မည္။ အေလာင္းလ်ာဟူသမွ် မိမိကိုယ္ကုိမိမိ သြန္သင္ဆံုးမ၍ တရားေတာ္၌ ေပ်ာ္ပိုက္ေသာေၾကာင့္ မဂ္ဖုိလ္နိဗၸာန္သို႔ ေရာက္ေလသည္။ ငါတို႔လည္း ကိုယ့္ကိုယ္ကို သြန္သင္ဆံုးမ၍ တရားေတာ္၌ ေပ်ာ္ပိုက္လွ်င္ အေလာင္းလ်ာျဖစ္ေတာ့မည္။ ထုိကဲ့သုိ႔ သတိျမဲျမဲစြဲ၍ ခဲေလ..။
(မန္လည္ဆရာေတာ္အဆိုအမိန္႔)
ရဟန္းက်င့္၀တ္ တစ္ခါးတက္က လူနတ္ဦးခိုက္ ပူေဇာ္ထုိက္၏။ ရဟန္းက်င့္၀တ္ တစ္ပါးခၽြတ္က လူနတ္မႀကိဳက္ ကဲ့ရဲ႕ထုိက္၏။
ပညာသင္ခိုက္ စိတ္ေလမိုက္ လိုလိုက္ၾကြား၀ါ မျပဳႏွင့္၊ လူထုပညာဥစၥာမ်ားကို တြင္တြင္ႀကီးဖတ္ရုံႏွင့္ ပညာမရွိႏိုင္ေသးေခ်။
ဥာဏ္ႏွင့္ယွဥ္၍ယူမွသာ ပညာရွင္ျဖစ္ႏိုင္သည္။စကားတစ္ခု- မိမိကုိယ္ကုိ ႀကီးပြားလိုက အတုိမျပဳ အရွည္ရႈေလ့ာ
(လယ္တီဆရာေတာ္အဆိုအမိန္႔)
ေလာကီစီးပြားေရးတြင္ ကံကုိသာခ်မႈ၊ ပရိယတ္ ပဋိပတ္ ပဋိေ၀ဓ သာသနာ့စီးပြားေရးမွာ ပါရမီကိုသာခ်မႈသည္ ဆုတ္ယုတ္ဖို႔သက္သက္သာတည္း။
0 comments:
Post a Comment